137 produktów
Wybierz auto
04211004980637
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 479.5
Rozwiń więcej danych
371,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
371,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254011
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
277,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499253002
Długość [mm]: 769
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
274,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
274,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980684
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
381,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
381,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
323,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
323,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
227,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
227,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4591
Długość [mm]: 481
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
436,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
436,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
583,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
583,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAG302004190120
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
336,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
336,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980649
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
357,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
357,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190282
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
335,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
335,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180918
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.82
Rozwiń więcej danych
366,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
366,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254001
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
205,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
205,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491215
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
233,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
233,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
461,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
461,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491220
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
273,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
273,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
247,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
247,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203295
Długość [mm]: 491
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
223,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
223,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203265
Długość [mm]: 487
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
241,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
241,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
731,43
zł/szt.
Kraków: śr. 14.05
U ciebie: śr. 14.05
731,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW CADDY, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW CADDY można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW CADDY jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW CADDY półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW CADDY, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW CADDY są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.