36 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4591
Długość [mm]: 481
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
428,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
428,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491215
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
221,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
221,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
316,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
316,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
457,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
457,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491830
Długość [mm]: 480
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
331,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
331,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261100OL
Długość [mm]: 514
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
269,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
269,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261131
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
285,44
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
285,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492561
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 491
Rozwiń więcej danych
259,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
259,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4021611
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 480
Rozwiń więcej danych
371,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
371,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454209
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
274,19
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
274,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
350,58
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
350,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW151
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
215,87
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
215,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203265
Długość [mm]: 487
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
221,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
221,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
731,43
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
731,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNPWVW060
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
262,25
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW011
Numer seryjny: Nwn-vw-011
Długość całkowita [mm]: 2.18
1 475,55
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
1 475,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW085
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
228,13
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
228,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
283,23
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
283,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180779
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.482
Rozwiń więcej danych
276,26
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
276,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183493
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.614
Rozwiń więcej danych
476,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
476,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW CADDY IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW CADDY IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW CADDY IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW CADDY IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW CADDY IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW CADDY IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.