Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW CADDY IV

40 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MAXGEAR
FEBI BILSTEIN
NTY
HART
MEYLE
SKF
SNR
STARLINE
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1215

Długość [mm]: 479.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

235,41

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4591

Długość [mm]: 481

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

432,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

432,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203354

Długość [mm]: 763

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

336,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

336,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4592

Długość [mm]: 486.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

462,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

462,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180918

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.82

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

377,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

377,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0727

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 513

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

431,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

431,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0778

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 809

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

531,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

531,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0802

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 789

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

430,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

430,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 467

Długość [mm]: 789

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

357,77

zł/szt.

Kraków: pt. 29.08

U ciebie: pt. 29.08

357,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261100OL

Długość [mm]: 514

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

345,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

345,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261341OL

Długość [mm]: 806

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

354,10

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

354,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180779

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 5.482

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

293,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183493

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.614

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

501,59

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

501,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203354OL

Długość [mm]: 760

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

403,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

403,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261283OL

Długość [mm]: 815

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

373,34

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

373,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203241

Długość [mm]: 475

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

280,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

280,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203265

Długość [mm]: 487

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

246,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

246,44

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi GSP PS901361

Długość całkowita [mm]: 2179

1 037,73

zł/szt.

Kraków: śr. 27.08

U ciebie: śr. 27.08

1 037,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181721

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 7.278

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

421,13

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

421,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 180785

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 7.34

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

335,00

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 26.08

335,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW CADDY IV

Wał napędowy w samochodzie VW CADDY IV – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW CADDY IV?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW CADDY IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW CADDY IV?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW CADDY IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW CADDY IV – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW CADDY IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW CADDY IV

W pojazdach VW CADDY IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW CADDY IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW CADDY IV – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW CADDY IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.