40 produktów
Wybierz auto
0510491215
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
235,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
235,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4591
Długość [mm]: 481
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
432,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
432,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203354
Długość [mm]: 763
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
336,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
336,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
462,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
462,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180918
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.82
Rozwiń więcej danych
377,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
377,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980727
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 513
Rozwiń więcej danych
431,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
431,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980778
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 809
Rozwiń więcej danych
531,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
531,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980802
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 789
Rozwiń więcej danych
430,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
430,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
357,77
zł/szt.
Kraków: pt. 29.08
U ciebie: pt. 29.08
357,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261100OL
Długość [mm]: 514
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
345,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
345,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261341OL
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
354,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
354,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180779
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.482
Rozwiń więcej danych
293,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
293,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183493
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.614
Rozwiń więcej danych
501,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
501,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203354OL
Długość [mm]: 760
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
403,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
403,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261283OL
Długość [mm]: 815
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
373,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
373,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203241
Długość [mm]: 475
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
280,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
280,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203265
Długość [mm]: 487
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
246,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
246,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPPS901361
Długość całkowita [mm]: 2179
1 037,73
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
1 037,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181721
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.278
Rozwiń więcej danych
421,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
421,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB180785
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.34
Rozwiń więcej danych
335,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 26.08
335,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW CADDY IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW CADDY IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW CADDY IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW CADDY IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW CADDY IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW CADDY IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.