63 produktów
Wybierz auto
0499254011
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
277,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980637
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 479.5
Rozwiń więcej danych
387,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
387,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491220
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
273,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
273,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980684
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
397,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
397,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
227,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
227,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190120
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
336,39
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
336,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
583,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
583,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAG302004190282
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
340,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
340,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203313
Długość [mm]: 792
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
241,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
241,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491215
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
233,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
233,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203295
Długość [mm]: 491
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
223,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
223,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4591
Długość [mm]: 481
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
463,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
463,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
443,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
443,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
464,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
464,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
713,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
713,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
854,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
854,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR442520
Długość [mm]: 799
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
261,61
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
261,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454209
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
271,80
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
271,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980722
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
441,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
441,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4018612
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów mech. 6-biegowa, z autom. przełączaniem
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
350,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
350,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW EOS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW EOS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW EOS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW EOS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW EOS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW EOS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.