Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
21 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
346,21
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
346,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
412,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
412,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
432,37
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
432,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261223
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
272,62
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
272,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW105
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
299,73
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
299,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
293,00
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
293,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491721
Długość [mm]: 502
Otwór o śr [mm]: 8.16
Rozwiń więcej danych
270,54
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
270,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491722
Długość [mm]: 760
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
375,07
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
375,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492611
Długość [mm]: 526
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
273,54
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
273,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261078
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
236,21
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
236,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB181728
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.956
Rozwiń więcej danych
269,91
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
269,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5097
Długość [mm]: 753
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
545,41
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
545,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016610
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
356,67
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
356,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
263,35
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
263,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190012
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
303,20
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
303,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
401,72
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
401,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980631
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
306,26
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
306,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR436746
Długość [mm]: 501
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
176,13
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
176,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW FOX, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW FOX można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW FOX jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW FOX półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW FOX, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW FOX są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.