82 produktów
Wybierz auto
04211004980637
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 479.5
Rozwiń więcej danych
375,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
375,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499254011
Długość [mm]: 755
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
280,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
444,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
444,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491215
Długość [mm]: 479.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
235,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499254013
Długość [mm]: 480
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
229,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203295
Długość [mm]: 491
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
225,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
225,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491220
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
276,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
276,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4591
Długość [mm]: 481
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
540,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
540,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980684
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 755
Rozwiń więcej danych
385,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
589,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
589,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499203265
Długość [mm]: 487
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
244,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190120
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
339,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
339,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980610
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 487
Rozwiń więcej danych
369,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
369,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
462,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
462,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203313
Długość [mm]: 792
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
243,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS60058
Długość [mm]: 797
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
340,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
617,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
617,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
SNRDK54053
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 515
Rozwiń więcej danych
351,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449012
Długość [mm]: 488
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
235,21
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
235,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR482502
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
255,76
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
255,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW SCIROCCO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW SCIROCCO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW SCIROCCO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW SCIROCCO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW SCIROCCO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW SCIROCCO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.