77 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 507
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
234,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
234,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
245,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
245,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
633,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
633,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
227,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
227,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
462,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
462,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 620
Wymiar gwintu: 16x1,5
Rozwiń więcej danych
291,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
291,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 583
Rozwiń więcej danych
316,72
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
316,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 365
370,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
370,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 506
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
260,88
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
260,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 621
Wymiar gwintu: M16x.15
Rozwiń więcej danych
446,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
446,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
255,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
255,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
242,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
242,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 491
Rozwiń więcej danych
262,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
262,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 792
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
308,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
308,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 561
Rozwiń więcej danych
285,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
285,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
409,40
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
409,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
259,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
259,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
684,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
684,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 559
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
226,10
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
226,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
Wymiar gwintu: M8x83
Rozwiń więcej danych
504,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
504,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW SHARAN, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW SHARAN można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW SHARAN jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW SHARAN półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW SHARAN, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW SHARAN są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.