17 produktów
Wybierz auto
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
459,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
459,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
761,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
761,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499203366
Długość [mm]: 794
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
326,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
326,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477810
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 587
Rozwiń więcej danych
403,49
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
403,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
336,45
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
336,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261188
Długość [mm]: 487
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
240,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
240,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492561
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 491
Rozwiń więcej danych
259,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
259,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980625
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 559
Rozwiń więcej danych
299,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
299,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980636
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
344,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
344,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
388,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
388,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52629
Długość [mm]: 478
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
287,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
287,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492562
Długość [mm]: 792
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
305,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
305,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
289,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
289,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190051
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
298,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
298,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203295OL
Długość [mm]: 486
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
297,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
297,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190292
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
297,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
297,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK54059
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 792
Rozwiń więcej danych
360,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
360,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW SHARAN II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW SHARAN II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW SHARAN II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW SHARAN II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW SHARAN II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW SHARAN II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.