57 produktów
Wybierz auto
0510490331
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
240,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
240,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203023
Długość [mm]: 507
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
204,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB305902
Strona zabudowy: Oś przednia
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
620,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
620,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203022
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
200,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
200,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS9610RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
392,80
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
392,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2305
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
420,23
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
420,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
958,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
958,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
783,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
783,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX490313
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 559
Rozwiń więcej danych
233,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490314
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
250,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
250,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980144
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 486
Rozwiń więcej danych
288,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
288,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980625
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 559
Rozwiń więcej danych
293,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
293,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980143
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
340,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB100241
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 130
Rozwiń więcej danych
368,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305900
Strona zabudowy: Oś przednia
Wymiar gwintu: M8x83
Rozwiń więcej danych
392,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
392,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305901
Strona zabudowy: Oś przednia
Otwór o śr [mm]: 8.2
Rozwiń więcej danych
671,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
671,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
363,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW036
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
242,41
zł/szt.
Kraków: pon. 15.12
U ciebie: pon. 15.12
242,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW024
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
274,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190008
Strona zabudowy: Oś przednia
362,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
362,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW SHARAN I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW SHARAN I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW SHARAN I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW SHARAN I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW SHARAN I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW SHARAN I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.