21 produktów
Wybierz auto
FEB183497
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.014
Rozwiń więcej danych
342,43
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
342,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492610
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
263,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
263,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980771
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 971
Rozwiń więcej danych
562,64
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
562,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980783
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 824
Rozwiń więcej danych
439,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
439,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980740
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 618
Rozwiń więcej danych
443,91
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
443,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261100OL
Długość [mm]: 514
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
338,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
338,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27055
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 568
Rozwiń więcej danych
364,52
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
364,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204505
Długość [mm]: 506
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
265,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
265,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP204504
Długość [mm]: 808
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
296,69
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
296,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261131
Długość [mm]: 515
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
293,46
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
293,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
315,70
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
315,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492612
Długość [mm]: 772
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
394,09
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
394,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980806
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 806
Rozwiń więcej danych
449,52
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
449,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980778
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 809
Rozwiń więcej danych
496,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
496,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
364,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
364,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261201
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
267,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
267,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203381
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 6-biegowej
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
339,60
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
339,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
272,20
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
272,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
292,61
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
292,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482502
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
241,14
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
241,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TOURAN III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TOURAN III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TOURAN III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TOURAN III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TOURAN III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TOURAN III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.