🔥Darmowa dostawa od 99 zł! Kod: DOSTAWA99

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW UP

9 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MAXGEAR
MEYLE
SKF
BGA
Wał napędowy MAXGEAR 49-2617

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy MAXGEAR 49-2617

MAX492617

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 650

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

175,49

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 12.11

175,49

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2618

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy MAXGEAR 49-2618

MAX492618

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

228,10

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 12.11

228,10

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS9682L

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa BGA DS9682L

BGADS9682L

329,13

zł/szt.

Kraków: czw. 13.11

U ciebie: czw. 13.11

329,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0737

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0737

MEY1004980737

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 654

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,80

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 12.11

296,80

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 250543

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 250543

GSP250543

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

246,77

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 12.11

246,77

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 250567

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa GSP 250567

GSP250567

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 650

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

205,93

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 12.11

205,93

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0738

Darmowa dostawa od 99 zł

Wał napędowy MEYLE 100 498 0738

MEY1004980738

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 814

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

351,32

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 12.11

351,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1347

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa SKF VKJC 1347

SKFVKJC1347

Długość [mm]: 814

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

295,49

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 12.11

295,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1348

Darmowa dostawa od 99 zł

Półoś napędowa SKF VKJC 1348

SKFVKJC1348

Długość [mm]: 650

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,76

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 12.11

316,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW UP

Wał napędowy w samochodzie VW UP – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW UP?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW UP, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW UP?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW UP można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW UP – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW UP jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW UP

W pojazdach VW UP półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW UP, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW UP – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW UP są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.