4 produkty
Wybierz auto
NRF54409
Materiał: Tpe (elastomer termoplastyczny)
Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
Rozwiń więcej danych
218,61
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
218,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALAH240000S
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z automatycznym sterowaniem klimatycznym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dodatkami
Rozwiń więcej danych
273,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
273,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
040970530
Dla numeru oe: 64118385562
Wymiary radiatora: 130 x 218 x 40 mm
Rozwiń więcej danych
225,65
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
225,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
369,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
369,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe BMW X5 E53. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu BMW X5 E53 jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie BMW X5 E53 jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.