5 produktów
Wybierz auto
92,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
92,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR631064
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z przewodem
Rozwiń więcej danych
141,33
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
141,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040971152
Dla numeru oe: 6448.j8
Wymiary radiatora: 234 x 157 x 42 mm
Rozwiń więcej danych
104,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
104,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AVACN6191
Ograniczenia producenta: Behr
Wymiary radiatora: 234x157x42
Rozwiń więcej danych
69,25
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
69,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIS707095
389,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 13.05
389,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe CITROËN C5 I. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu CITROËN C5 I jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie CITROËN C5 I jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.