5 produktów
Wybierz auto
209,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
209,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAN40006312
Wymiary radiatora: 290x131x27
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
103,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
103,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALAH195000P
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dodatkami
Rozwiń więcej danych
247,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
247,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040971158
Dla numeru oe: 6448.s7
Wymiary radiatora: 218 x 155 x 26 mm
Rozwiń więcej danych
191,84
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
191,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL811576
Ciężar [kg]: 0.58
311,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
311,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe CITROËN C5 III. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu CITROËN C5 III jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie CITROËN C5 III jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.