4 produkty
Wybierz auto
HAR602077
Wymiary radiatora: 234 x 140 x 42 mm
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Rozwiń więcej danych
47,88
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
47,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA0160150006
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rodzaj paliwa: Benzyna
Rozwiń więcej danych
51,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
51,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040971449
Wymiary radiatora: 234 x 140 x 42 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
78,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
78,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
68,22
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
68,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe FIAT CINQUECENTO. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu FIAT CINQUECENTO jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie FIAT CINQUECENTO jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.