5 produktów
Wybierz auto
Producenci
109,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
109,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
86,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
86,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
83,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
83,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040971454
Dla numeru oe: 46723061
Wymiary radiatora: 249 x 140 x 42 mm
Rozwiń więcej danych
120,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
120,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR605501
Dla numeru oe: 46723061
Wymiary radiatora: 249 x 140 x 42 mm
Rozwiń więcej danych
54,33
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
54,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe FIAT SIENA. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu FIAT SIENA jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie FIAT SIENA jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.