3 produkty
Wybierz auto
HAR631059
Wymiary radiatora: 250 x 140 x 42 mm
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Rozwiń więcej danych
50,25
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
50,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALAH245000S
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Długość sieci [mm]: 250
Rozwiń więcej danych
92,21
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
92,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044654305
Ograniczenia producenta: Valeo
Grubość [mm]: 42
Rozwiń więcej danych
70,32
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
70,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe PEUGEOT 1007. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu PEUGEOT 1007 jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie PEUGEOT 1007 jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.