5 produktów
Wybierz auto
HAR601395
Wymiary radiatora: 234 x 140 x 42 mm
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Rozwiń więcej danych
47,73
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
47,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MALAH49000S
Ograniczenia producenta: Valeo
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
102,30
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
102,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAN40006049
Wymiary radiatora: 234x138x42
Regulowany: Nie nastawny
Rozwiń więcej danych
53,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
53,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040971143
Wymiary radiatora: 234 x 140 x 42 mm
Wersja: Valeo
Rozwiń więcej danych
86,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
86,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
77,54
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
77,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe PEUGEOT 106. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu PEUGEOT 106 jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie PEUGEOT 106 jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.