4 produkty
Wybierz auto
NRF54422
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
Rozwiń więcej danych
253,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
253,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0409707083
Wymiary radiatora: 306 x 152 x 35 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
166,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
166,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
145,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
145,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL811566
Ciężar [kg]: 0.87
341,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe PEUGEOT 5008 I. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu PEUGEOT 5008 I jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie PEUGEOT 5008 I jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.