5 produktów
Wybierz auto
040973976
Wymiary radiatora: 213 x 190 x 32 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
184,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
184,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR623326
Wymiary radiatora: 213 x 190 x 32 mm
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Rozwiń więcej danych
128,51
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
128,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIS707227
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z przewodem
Rozwiń więcej danych
279,04
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
279,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
233,70
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
233,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
044654352
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z przewodem
179,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
179,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe VW TRANSPORTER VI. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu VW TRANSPORTER VI jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie VW TRANSPORTER VI jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.