2 produkty
Wybierz auto
Czujnik NOx, czyli czujnik tlenków azotu, składa się z jednostki sterującej i jednostki czujnika. W samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo III jest on zamontowany w układzie wydechowym i służy do pomiaru zawartości tlenków azotu w spalinach pojazdu. Informacja z czujnika NOx trafia do jednostki sterującej silnika. Na jej podstawie, określane są niektóre parametry pracy silnika. Jeżeli czujnik NOx nie działa poprawnie, może mieć to wpływ na niewłaściwą pracę silnika. Może to spowodować przejście pojazdu w tryb awaryjny.
Czujnik tlenków azotu, jak każdy podzespół elektryczny jest narażony na usterki. Jego awaria może objawiać się na kilka sposobów. Najczęściej spotykanym objawem są wahania prędkości obrotowej silnika podczas rozruchu na zimno. Zdarza się także, że silnik pojazdu CITROËN BERLINGO Berlingo III szarpie podczas ruszania z miejsca. Innym objawem jest zwiększone zużycie paliwa.
Jazda z uszkodzonym czujnikiem tlenków azotu jest nie tylko niebezpieczna dla silnika samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo III, ale także nieprzyjazna dla środowiska. Niepoprawna praca czujnika NOx to więcej szkodliwych związków chemicznych, przedostających się do atmosfery. Rozwiązaniem jest oczywiście wymiana czujnika na nowy. Zazwyczaj jest to prosta procedura, z którą powinien poradzić sobie każdy warsztat samochodowy. Nieco większym problemem jest cena samego czujnika, który nie należy do najtańszych podzespołów. Zawsze jednak należy kupić nowy produkt, gdyż naprawa uszkodzonego czujnika NOx, podobnie jak innych części elektrycznych, jest niewskazana.