Powiadom mnie o dostępności

Czujniki ciśnienia spalin do CITROËN BERLINGO Berlingo III

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

172,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Kolor obudowy: czarny, Układ wydechowy: dla poj. z fabr. zamontowanym filtrem...
114,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CITROËN

Czujnik ciśnienia spalin do samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo III

Czujnik ciśnienia spalin występuje w egzemplarzach samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo III wyposażonych w filtr cząstek stałych. Czujnik różnicy ciśnień mierzy ciśnienie spalin w układzie wydechowym i przekazuje tę informację do sterownika silnika. Sterownik może dzięki temu określić, kiedy należy przeprowadzić procedurę oczyszczania filtra DPF. Wówczas do komory spalania dostarczona zostanie bogatsza mieszanka, która podniesie temperaturę i pozwoli wypalić filtr cząstek stałych.

Uszkodzony czujnik ciśnienia spalin w samochodzie CITROËN BERLINGO Berlingo III

Niesprawny czujnik ciśnienia spalin nie informuje jednostki sterującej samochodu CITROËN BERLINGO Berlingo III o konieczności wypalenia filtra. W efekcie obniża się jego przepustowość, co prowadzi do całkowitego i nieodwracalnego zapchania filtra. Konsekwencją może być nawet uszkodzenie silnika. O awarii powinna informować kontrolka silnika na desce rozdzielczej. Aby potwierdzić, że to właśnie czujnik ciśnienia spalin jest powodem zapalenia się kontrolki, należy odczytać kod błędu podczas diagnostyki komputerowej.

CITROËN BERLINGO Berlingo III – objawy awarii czujnika ciśnienia spalin

Awaria czujnika ciśnienia spalin objawia się poprzez wzrost spalania spowodowany zbyt bogatą mieszanką paliwowo-powietrzną. Da się zauważyć również podwyższoną temperaturę silnika. Objawy widoczne podczas jazdy z niesprawnym czujnikiem ciśnienia spalin to opóźniona reakcja silnika na pedał gazu oraz widocznie słabsze osiągi.