Powiadom mnie o dostępności

Czujnik nox do RENAULT MASTER III

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość przewodu [mm]: 590, Ilość połączeń: 5
1 465,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wymiar gwintu: M20, Długość przewodu [mm]: 590, Ilość biegunów: 5, Kształt obudowy wtyczki: o...
774,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 22 79 054 44R, 22790-00Q0B, Strona zabudowy: z tyłu, Kształt: kwadratowy, Ilość b...
668,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Czujnik NOx w samochodzie RENAULT MASTER III – do czego służy?

Czujnik NOx, czyli czujnik tlenków azotu, składa się z jednostki sterującej i jednostki czujnika. W samochodzie RENAULT MASTER III jest on zamontowany w układzie wydechowym i służy do pomiaru zawartości tlenków azotu w spalinach pojazdu. Informacja z czujnika NOx trafia do jednostki sterującej silnika. Na jej podstawie, określane są niektóre parametry pracy silnika. Jeżeli czujnik NOx nie działa poprawnie, może mieć to wpływ na niewłaściwą pracę silnika. Może to spowodować przejście pojazdu w tryb awaryjny.

Objawy uszkodzenia czujnika NOx w samochodzie RENAULT MASTER III

Czujnik tlenków azotu, jak każdy podzespół elektryczny jest narażony na usterki. Jego awaria może objawiać się na kilka sposobów. Najczęściej spotykanym objawem są wahania prędkości obrotowej silnika podczas rozruchu na zimno. Zdarza się także, że silnik pojazdu RENAULT MASTER III szarpie podczas ruszania z miejsca. Innym objawem jest zwiększone zużycie paliwa.

RENAULT MASTER III – wymiana czujnika NOx

Jazda z uszkodzonym czujnikiem tlenków azotu jest nie tylko niebezpieczna dla silnika samochodu RENAULT MASTER III, ale także nieprzyjazna dla środowiska. Niepoprawna praca czujnika NOx to więcej szkodliwych związków chemicznych, przedostających się do atmosfery. Rozwiązaniem jest oczywiście wymiana czujnika na nowy. Zazwyczaj jest to prosta procedura, z którą powinien poradzić sobie każdy warsztat samochodowy. Nieco większym problemem jest cena samego czujnika, który nie należy do najtańszych podzespołów. Zawsze jednak należy kupić nowy produkt, gdyż naprawa uszkodzonego czujnika NOx, podobnie jak innych części elektrycznych, jest niewskazana.