Powiadom mnie o dostępności

Sondy lambda do CHEVROLET CAPTIVA SPORT

14 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: 03540258986507

Sonda lambda BOSCH 0 258 986 507

Złącze / klema: w razie potrzeby dopasować złącze, Ilość przewodów: 4, Zalecany okres międz...
155,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYESLAU007

Sonda lambda NTY ESL-AU-007

67,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość całkowita [mm]: 405, Ilość przewodów: 4, Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 160...
269,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość przewodów: 4
172,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYESLAU005

Sonda lambda NTY ESL-AU-005

64,19 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYESLAU008

Sonda lambda NTY ESL-AU-008

76,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYESLSK002

Sonda lambda NTY ESL-SK-002

81,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYESLAU002

Sonda lambda NTY ESL-AU-002

176,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYESLCH002

Sonda lambda NTY ESL-CH-002

74,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYESLUV001

Sonda lambda NTY ESL-UV-001

84,19 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYESLAU011

Sonda lambda NTY ESL-AU-011

74,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYESLPL007

Sonda lambda NTY ESL-PL-007

74,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYESLSK000

Sonda lambda NTY ESL-SK-000

81,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYESLRE001

Sonda lambda NTY ESL-RE-001

81,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CHEVROLET

Sonda lambda do samochodu CHEVROLET CAPTIVA SPORT – funkcje czujnika lambda

Sonda lambda mierzy skład spalin przepływających przez układ wydechowy samochodu CHEVROLET CAPTIVA SPORT. Dzięki temu moduł zarządzający pracą silnika może optymalnie dobierać dawkę paliwa i regulować skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Sonda lambda umożliwia zachowanie odpowiednich proporcji paliwa oraz powietrza w mieszance. Optymalna mieszanka dla silnika benzynowego – taka, w której na 1 kg spalonego paliwa przypada 14,7 kg powietrza – jest nazywana mieszanką stechiometryczną. Zachowanie proporcji paliwa i tlenu możliwie zbliżonych do stechiometrycznych przekłada się na sprawną pracę katalizatora redukującego szkodliwe substancje w spalinach.

Objawy awarii sondy lambda w samochodzie CHEVROLET CAPTIVA SPORT

O niesprawności sondy lambda informuje kontrolka „check engine” na desce rozdzielczej. Kontrolka silnika może sygnalizować również inne awarie, dlatego nieprawidłowe działanie sondy należy zweryfikować poprzez odczyt błędów i diagnostykę komputerową. Nieprawidłowe odczyty sondy lambda uniemożliwiają dobór optymalnych proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej, co przekłada się na pracę silnika i zachowanie samochodu podczas jazdy. Da się wówczas zauważyć spadek mocy, a także problemy z osiąganiem prędkości oraz wkręcaniem silnika na wysokie obroty. Zdarzają się także przypadki gaśnięcia silnika. Objawem awarii jest także zwiększone spalanie, które może wzrosnąć nawet o połowę.

Czym grozi użytkowanie samochodu CHEVROLET CAPTIVA SPORT z uszkodzoną sondą lambda?

Jazda samochodem CHEVROLET CAPTIVA SPORT z niesprawną sondą lambda prowadzi w dłuższym okresie do poważnej awarii katalizatora spalin. W efekcie traci on swoją warstwę aktywną i możliwość skutecznego oczyszczania spalin.

Jakie są najczęstsze przyczyny awarii sondy lambda?

Powodem uszkodzenia sondy lambda może być niska jakość tankowanego paliwa. Awarię powodują również cząsteczki wody lub oleju przedostające się do układu wydechowego. Wśród przyczyn problemów z sondą lambda należy wymienić także możliwość zerwania lub przetarcia przewodów łączących sondę z komputerem pokładowym.