-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5
3 produkty
Wybierz auto
Producenci
NTYDPFBM008
Jakość: Cordierite
Długość [mm]: 420
Rozwiń więcej danych
994,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 17.09
994,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX276011
Materiał: Kordieryt
692,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
692,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM8010034
936,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
936,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu BMW 7 E65/E66/E67 odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód BMW 7 E65/E66/E67 z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie BMW 7 E65/E66/E67 konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.