8 produktów
Wybierz auto
Producenci
Wersja: Oe
409,06
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM8010015
1 198,81
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
1 198,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFFR000
Typ katalizatora: Z katalizatoremdiesel (oxi-kat)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z przewodem
1 243,70
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
1 243,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
852,21
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
852,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM8010014
817,05
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
817,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFFR002
Ograniczenia producenta: Motorcraft
Gruntownie wyremontowany: 1
857,30
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
857,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Jakość: Equivalent
775,31
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
775,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wersja: Am
804,22
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
804,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu FORD C-MAX odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód FORD C-MAX z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie FORD C-MAX konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.