5 produktów
Wybierz auto
Wersja: Oe
512,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
512,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość biegunów: 2
310,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
310,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość przewodu [mm]: 260
Ilość biegunów: 2
701,72
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
701,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość przewodu [mm]: 260
Ilość biegunów: 2
274,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wersja: Oe
350,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 26.06
350,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu FORD KUGA II odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód FORD KUGA II z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie FORD KUGA II konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.