5 produktów
Wybierz auto
BOO097447
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
Materiał filtra sadzy / cząstek stałych: Kordieryt
2 029,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 029,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFHY000
1 401,35
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 401,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Węglik krzemu
Norma emisji spalin: Euro 5
Rozwiń więcej danych
2 361,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
2 361,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Kordieryt
Norma emisji spalin: Euro 5
Rozwiń więcej danych
2 187,87
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
2 187,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOO097577
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
Materiał filtra sadzy / cząstek stałych: Kordieryt
2 869,04
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
2 869,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu HYUNDAI odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód HYUNDAI z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie HYUNDAI konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.