6 produktów
Wybierz auto
Producenci
NTYDPFNS000
Ciężar [kg]: 11.6
1 099,72
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
1 099,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFNS002
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
Materiał filtra sadzy / cząstek stałych: Kordieryt
995,68
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
995,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFNS001
Jakość: Cordierite
Długość [mm]: 900
Rozwiń więcej danych
1 134,05
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
1 134,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFME008
Materiał: Kordieryt
Norma emisji spalin: Euro 5
2 391,86
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
2 391,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM8010020
1 145,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
1 145,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM8010040
1 134,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
1 134,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu NISSAN odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód NISSAN z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie NISSAN konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.