Powiadom mnie o dostępności

Filtry cząstek stałych DPF do PEUGEOT 208

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Jakość: Cordierite, Długość [mm]: 271, Litera rozpoznawcza: 91, Artykuł uzupełniający / info...
922,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Pojemność [litr]: 1.1, Rodzaj połączenia: Torba
239,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Jakość: Cordierite, Długość [mm]: 300, Ciężar [kg]: 0.001, Norma emisji spalin: Euro 5, Techn...
1 404,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Jakość: Cordierite, Długość [mm]: 300, Litera rozpoznawcza: 91, Artykuł uzupełniający / info...
897,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: Kordieryt
647,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Filtr cząstek stałych w samochodzie PEUGEOT 208 – dla zachowania normy emisji spalin

Filtr cząstek stałych do samochodu PEUGEOT 208 odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.

Wypalanie filtra DPF w samochodzie PEUGEOT 208

Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód PEUGEOT 208 z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.

Wymiana filtra cząstek stałych w samochodzie PEUGEOT 208

Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie PEUGEOT 208 konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.