6 produktów
Wybierz auto
-5% na zakupy od 199 zł
3RG88257
Pojemność [litr]: 1.6
Rodzaj połączenia: Torba
304,35
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
304,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
743,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
743,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Materiał: Kordieryt
Norma emisji spalin: Euro 4
865,62
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
865,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
891,37
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
891,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 048,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
1 048,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
-5% na zakupy od 199 zł
3RG88252
Pojemność [litr]: 2.2
Rodzaj połączenia: Torba
321,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
321,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu PEUGEOT 307 odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód PEUGEOT 307 z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie PEUGEOT 307 konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.