Powiadom mnie o dostępności

Filtry cząstek stałych DPF do PEUGEOT 308 II

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Materiał: Kordieryt

Norma emisji spalin: Euro 6

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

2 179,53

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

2 179,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Materiał: Węglik krzemu

Norma emisji spalin: Euro 6

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

2 765,43

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

2 765,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Pojemność [litr]: 2

Rodzaj połączenia: Torba

618,08

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

618,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Pojemność [litr]: 2

Rodzaj połączenia: Torba

329,37

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 21.01

329,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Jakość: Cordierite

Długość [mm]: 271

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

922,22

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

922,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Jakość: Cordierite

Długość [mm]: 271

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 962,78

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

1 962,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT 308 II

Filtr cząstek stałych w samochodzie PEUGEOT 308 II – dla zachowania normy emisji spalin

Filtr cząstek stałych do samochodu PEUGEOT 308 II odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.

Wypalanie filtra DPF w samochodzie PEUGEOT 308 II

Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód PEUGEOT 308 II z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.

Wymiana filtra cząstek stałych w samochodzie PEUGEOT 308 II

Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie PEUGEOT 308 II konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.