5 produktów
Wybierz auto
KAM8015068
Norma emisji spalin: Euro 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z elementami do montażu
911,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
911,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOO090107
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
1 526,45
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 526,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX276136
Oznaczenie kontrolne: E9-103r
632,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
632,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z przodu
Układ wydechowy: Od katalizatora do pierwszego tłumika
173,05
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
173,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FA1CC550202
42,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
42,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Katalizator odpowiada za neutralizowanie szkodliwych związków chemicznych zawartych w spalinach. Dzięki temu VOLVO może spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Działanie katalizatora w samochodach VOLVO jest możliwe dzięki zastosowaniu substancji katalitycznych, jakimi są m.in. pallad, rod oraz platyna, które zobojętniają spaliny do mniej szkodliwej postaci. Warunki pracy katalizatora są dobierane na podstawie odczytów z sondy lambda. Dzięki informacji o proporcji powietrza w spalinach katalizator może przeprowadzić proces redukcji – obniżający zawartość tlenków azotu, oraz utleniania – zmniejszający zawartość tlenków węgla oraz węglowodorów.
Obudowa katalizatora do samochodu VOLVO ma kształt podłużnego, spłaszczonego walca, wewnątrz której znajduje się wkład o strukturze plastra miodu. Wkład tworzy rozbudowaną sieć kanalików, przez które przepływają spaliny poddawane katalizie. Katalizator jest zabudowany w układzie wydechowym – między kolektorem a tłumikiem.
Typowe objawy awarii katalizatora to przede wszystkim obniżenie osiągów oraz znaczny hałas wydobywający się z podwozia. Uszkodzony katalizator nie jest w stanie oczyszczać spalin w sposób prawidłowy. Podczas jazdy samochodem VOLVO z uszkodzonym katalizatorem można zaobserwować również drgania nadwozia, a także nierówną pracę silnika na biegu jałowym.