4 produkty
Wybierz auto
BOO099164
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
910,10
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
910,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOO099166
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
921,20
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
921,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOO099167
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
870,95
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
870,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOO099919
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
582,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
582,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Katalizator odpowiada za neutralizowanie szkodliwych związków chemicznych zawartych w spalinach. Dzięki temu VW GOLF III może spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Działanie katalizatora w samochodach VW GOLF III jest możliwe dzięki zastosowaniu substancji katalitycznych, jakimi są m.in. pallad, rod oraz platyna, które zobojętniają spaliny do mniej szkodliwej postaci. Warunki pracy katalizatora są dobierane na podstawie odczytów z sondy lambda. Dzięki informacji o proporcji powietrza w spalinach katalizator może przeprowadzić proces redukcji – obniżający zawartość tlenków azotu, oraz utleniania – zmniejszający zawartość tlenków węgla oraz węglowodorów.
Obudowa katalizatora do samochodu VW GOLF III ma kształt podłużnego, spłaszczonego walca, wewnątrz której znajduje się wkład o strukturze plastra miodu. Wkład tworzy rozbudowaną sieć kanalików, przez które przepływają spaliny poddawane katalizie. Katalizator jest zabudowany w układzie wydechowym – między kolektorem a tłumikiem.
Typowe objawy awarii katalizatora to przede wszystkim obniżenie osiągów oraz znaczny hałas wydobywający się z podwozia. Uszkodzony katalizator nie jest w stanie oczyszczać spalin w sposób prawidłowy. Podczas jazdy samochodem VW GOLF III z uszkodzonym katalizatorem można zaobserwować również drgania nadwozia, a także nierówną pracę silnika na biegu jałowym.