29 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0340713548800
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0341377811
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341761041
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0418026353P
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGAMG8585
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP301861
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041713177200
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341227550
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AJU13222700
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGAMG4714
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAMG7518
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FA1478005
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 041713188000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: AJU13191800
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FA1478003
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FA1413013
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0498413012
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0418026399P
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340715404800
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0341024390
Dostawa na piątek, 28 czerwca
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie MAZDA 3 I kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach MAZDA 3 I pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie MAZDA 3 I może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.