24 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0341761041
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAMG8585
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AJU13222700
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AJU13229300
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0341332980
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FA1478005
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ELR935600
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FA1478003
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341227550
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341374940
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 041713188000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP302233
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AJU13191800
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AJU13260800
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAMG7518
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0341024390
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0340713850300
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0340713947100
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0340713548700
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0340711014100
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie MAZDA 3 II kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach MAZDA 3 II pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie MAZDA 3 II może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.