8 produktów
Wybierz auto
Materiał: Metal
53,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
53,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
31,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
31,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIC112015901
Materiał: Metal
43,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
43,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka z warstwą metalową
30,60
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
30,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Głowica cylindra
49,43
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
49,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Wejście na turbinę
Materiał: Stal szlachetna
Rozwiń więcej danych
28,28
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
28,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Materiał: Stal
30,40
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
30,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Materiał: Stal
29,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
29,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie VOLVO V90 II kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach VOLVO V90 II pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie VOLVO V90 II może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.