Powiadom mnie o dostępności

Poduszki, łożyska, mocowania amortyzatorów do OPEL KARL

11 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
78,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 13502180, Strona zabudowy: z lewej, z prawej, Oś przednia
74,86 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś przednia
46,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
63,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
46,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
68,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość na oś: 1, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z łożyskiem
52,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość na oś: 1, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z łożyskiem
175,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
74,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś przednia, Strona zabudowy: Oś przednia
78,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość na oś: 2, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z łożyskiem
65,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL

Funkcje poduszki amortyzatora w autach OPEL KARL

Poduszka amortyzatora w samochodach OPEL KARL jest jedną z części układu zawieszenia. Do jej najważniejszych funkcji należy tłumienie drgań, które powstają na skutek kontaktu opony z nawierzchnią drogi. Bez tego elementu wszelkie wibracje powstające podczas jazdy samochodem byłyby przenoszone na nadwozie samochodu, co skutkowałoby znacznie mniejszym poziomem komfortu dla kierowcy i pasażerów. Dodatkowo poduszka amortyzatora wpływa na płynne prowadzenie i bezpieczne hamowanie.

OPEL KARL – jakie są najczęstsze przyczyny awarii poduszki amortyzatora?

Poduszka amortyzatora w samochodzie OPEL KARL to jedna z wielu części eksploatacyjnych pojazdu – po pewnym czasie po prostu się zużywa, wobec czego konieczna będzie jej wymiana. W niektórych przypadkach proces ten może być przyspieszony. Jest to w głównej mierze związane z nieprawidłowym stylem jazdy, na przykład wykonywaniem gwałtownych zakrętów, poruszaniem się po zbyt wyboistych drogach czy nagłym hamowaniem i przyspieszaniem. Objawy awarii poduszki amortyzatora w aucie OPEL KARL to między innymi większa odczuwalność drgań nadwozia, stuki w zawieszeniu, gorsza precyzja skrętów i hamowania, drgania kierownicy oraz luz na kołach.

Kiedy wymienić poduszkę amortyzatora w samochodach OPEL KARL?

Wymiana poduszki amortyzatora w samochodzie OPEL KARL powinna mieć miejsce wtedy, kiedy wymieniane są amortyzatory – ważne jest zastąpienie obydwóch tych podzespołów na nowe elementy jednocześnie. Tylko w ten sposób będą one mogły ze sobą skutecznie i bezpiecznie współpracować. Poduszki amortyzatora można wymienić w każdym warsztacie samochodowym, a cena takiej usługi zaczyna się już od kilkudziesięciu złotych.

Łożyska amortyzatorów do samochodu OPEL KARL

Łożysko amortyzatora w samochodzie OPEL KARL zapewnia możliwość prawidłowej współpracy amortyzatorów z układem kierowniczym. Dzięki łożyskom, amortyzatory oraz cała kolumna MacPhersona może obracać się podczas skręcania kół. Zużycie prowadzi do zacierania się łożyska, przez co pojawiają się problemy z użytkowaniem samochodu OPEL KARL. Z czasem awaria powoduje całkowite zablokowanie się łożyska. Na Deler.pl wygodnie dobierzesz nowe łożyska amortyzatorów do samochodu OPEL KARL dzięki którym możesz przywrócić skuteczną pracę amortyzatorów.

Kiedy wymienić łożysko amortyzatora w samochodzie OPEL KARL?

Objawem wskazującym na zużywające się łożysko amortyzatora samochodu OPEL KARL są skrzypiące i stukające hałasy wydobywające się z mocowania amortyzatora. Może przy tym wystąpić wzrost oporu na kierownicy, ale układ wspomagania kierownicy potrafi skutecznie maskować ten objaw. Jeżeli dojdzie do całkowitego zatarcia łożyska, to podczas skręcania da się słyszeć hałas pochodzący od sprężyny amortyzatora, która jest poddawana obciążeniom wywołanym zablokowanym łożyskiem.

W przypadku wystąpienia niepokojących dźwięków podczas pracy zawieszenia w samochodzie OPEL KARL, należy przeprowadzić diagnostykę uwzględniającą sprawdzenie łożyska amortyzatora. Jeżeli wykazują one oznaki zużycia, to należy możliwie szybko przeprowadzić wymianę. Rozsądnie jest wymieniać łożyska na nowe w trakcie wymiany amortyzatorów. Dzięki temu nie trzeba oddawać samochodu na osobny serwis, a nowe łożyska wraz z amortyzatorami powinny zapewnić sprawność do kolejnej wymiany.

Mocowanie amortyzatora OPEL KARL

Mocowanie amortyzatora do samochodu OPEL KARL odpowiada za utrzymanie amortyzatora w odpowiedniej pozycji. Dzięki temu amortyzator ma zapewniony odpowiedni poziom stabilności i może pracować prawidłowo. Mocowanie pozwala również odprowadzić drgania amortyzatora, dzięki czemu wibracje nie przenoszą się na nadwozie pojazdu OPEL KARL. Sprawne mocowanie amortyzatora umożliwia utrzymanie prawidłowej geometrii zawieszenia, co przekłada się na pewne prowadzenie samochodu i skuteczną amortyzację nierówności na drodze.

Objawy zużytego mocowania amortyzatora w samochodzie OPEL KARL

Zużyte mocowanie amortyzatora nie zapewnia pewnej pozycji amortyzatora, co przekłada się utratę stabilności samochodu OPEL KARL w zakrętach. Oznaką awarii jest strzelający dźwięk słyszalny podczas pracy amortyzatorów. Podczas manewrowania z niską prędkością da się słyszeć także piski. Odczuwalne są również nadmierne wibracje. Brak właściwej geometrii spowodowany zużytym mocowaniem amortyzatora skutkuje przyspieszonym zużyciem amortyzatorów oraz nierównomiernym ścieraniem bieżnika w oponach. Kierownica samochodu OPEL KARL może z utrudnieniem powracać do pozycji neutralnej przy niesprawnym mocowaniu amortyzatora.