14 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Oś przednia
127,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
127,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0550TSD002
Ciężar [kg]: 0.003
17,59
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
17,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYADTY001
Długość opakowania [cm]: 4.5
Szerokość opakowania [cm]: 4.5
Rozwiń więcej danych
14,71
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
14,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
88,46
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
88,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.044
43,81
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
43,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0550TSSZZE150F
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 1
107,31
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
107,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
76,07
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
76,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI850013924
Wymagana ilość: 2
64,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
64,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
63,04
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
63,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM209244
Strona zabudowy: Oś tylna
27,85
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
27,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TEDTED80124
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Wymagana ilość: 2
51,81
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
51,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TEDTED36108
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ilość na oś: 2
Rozwiń więcej danych
136,04
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
136,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś tylna
30,87
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
30,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYADTY053
20,99
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
20,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Poduszka amortyzatora w samochodach TOYOTA PRIUS III jest jedną z części układu zawieszenia. Do jej najważniejszych funkcji należy tłumienie drgań, które powstają na skutek kontaktu opony z nawierzchnią drogi. Bez tego elementu wszelkie wibracje powstające podczas jazdy samochodem byłyby przenoszone na nadwozie samochodu, co skutkowałoby znacznie mniejszym poziomem komfortu dla kierowcy i pasażerów. Dodatkowo poduszka amortyzatora wpływa na płynne prowadzenie i bezpieczne hamowanie.
Poduszka amortyzatora w samochodzie TOYOTA PRIUS III to jedna z wielu części eksploatacyjnych pojazdu – po pewnym czasie po prostu się zużywa, wobec czego konieczna będzie jej wymiana. W niektórych przypadkach proces ten może być przyspieszony. Jest to w głównej mierze związane z nieprawidłowym stylem jazdy, na przykład wykonywaniem gwałtownych zakrętów, poruszaniem się po zbyt wyboistych drogach czy nagłym hamowaniem i przyspieszaniem. Objawy awarii poduszki amortyzatora w aucie TOYOTA PRIUS III to między innymi większa odczuwalność drgań nadwozia, stuki w zawieszeniu, gorsza precyzja skrętów i hamowania, drgania kierownicy oraz luz na kołach.
Wymiana poduszki amortyzatora w samochodzie TOYOTA PRIUS III powinna mieć miejsce wtedy, kiedy wymieniane są amortyzatory – ważne jest zastąpienie obydwóch tych podzespołów na nowe elementy jednocześnie. Tylko w ten sposób będą one mogły ze sobą skutecznie i bezpiecznie współpracować. Poduszki amortyzatora można wymienić w każdym warsztacie samochodowym, a cena takiej usługi zaczyna się już od kilkudziesięciu złotych.
Łożysko amortyzatora w samochodzie TOYOTA PRIUS III zapewnia możliwość prawidłowej współpracy amortyzatorów z układem kierowniczym. Dzięki łożyskom, amortyzatory oraz cała kolumna MacPhersona może obracać się podczas skręcania kół. Zużycie prowadzi do zacierania się łożyska, przez co pojawiają się problemy z użytkowaniem samochodu TOYOTA PRIUS III. Z czasem awaria powoduje całkowite zablokowanie się łożyska. Na Deler.pl wygodnie dobierzesz nowe łożyska amortyzatorów do samochodu TOYOTA PRIUS III dzięki którym możesz przywrócić skuteczną pracę amortyzatorów.
Objawem wskazującym na zużywające się łożysko amortyzatora samochodu TOYOTA PRIUS III są skrzypiące i stukające hałasy wydobywające się z mocowania amortyzatora. Może przy tym wystąpić wzrost oporu na kierownicy, ale układ wspomagania kierownicy potrafi skutecznie maskować ten objaw. Jeżeli dojdzie do całkowitego zatarcia łożyska, to podczas skręcania da się słyszeć hałas pochodzący od sprężyny amortyzatora, która jest poddawana obciążeniom wywołanym zablokowanym łożyskiem.
W przypadku wystąpienia niepokojących dźwięków podczas pracy zawieszenia w samochodzie TOYOTA PRIUS III, należy przeprowadzić diagnostykę uwzględniającą sprawdzenie łożyska amortyzatora. Jeżeli wykazują one oznaki zużycia, to należy możliwie szybko przeprowadzić wymianę. Rozsądnie jest wymieniać łożyska na nowe w trakcie wymiany amortyzatorów. Dzięki temu nie trzeba oddawać samochodu na osobny serwis, a nowe łożyska wraz z amortyzatorami powinny zapewnić sprawność do kolejnej wymiany.
Mocowanie amortyzatora do samochodu TOYOTA PRIUS III odpowiada za utrzymanie amortyzatora w odpowiedniej pozycji. Dzięki temu amortyzator ma zapewniony odpowiedni poziom stabilności i może pracować prawidłowo. Mocowanie pozwala również odprowadzić drgania amortyzatora, dzięki czemu wibracje nie przenoszą się na nadwozie pojazdu TOYOTA PRIUS III. Sprawne mocowanie amortyzatora umożliwia utrzymanie prawidłowej geometrii zawieszenia, co przekłada się na pewne prowadzenie samochodu i skuteczną amortyzację nierówności na drodze.
Zużyte mocowanie amortyzatora nie zapewnia pewnej pozycji amortyzatora, co przekłada się utratę stabilności samochodu TOYOTA PRIUS III w zakrętach. Oznaką awarii jest strzelający dźwięk słyszalny podczas pracy amortyzatorów. Podczas manewrowania z niską prędkością da się słyszeć także piski. Odczuwalne są również nadmierne wibracje. Brak właściwej geometrii spowodowany zużytym mocowaniem amortyzatora skutkuje przyspieszonym zużyciem amortyzatorów oraz nierównomiernym ścieraniem bieżnika w oponach. Kierownica samochodu TOYOTA PRIUS III może z utrudnieniem powracać do pozycji neutralnej przy niesprawnym mocowaniu amortyzatora.