56 produktów
Wybierz auto
04213167100001
Strona zabudowy: Zewnętrzny, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Wysokość [mm]: 55
Rozwiń więcej danych
51,04
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
51,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0440713649610
279,75
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV29SKV117
Strona zabudowy: Z obu stron, z przodu
Ciężar [kg]: 3.99
Rozwiń więcej danych
189,63
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
189,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX331067
179,89
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
179,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0440713649480
226,72
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
226,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB176975
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Szerokość [mm]: 43
Rozwiń więcej danych
283,92
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
283,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0440713649640
259,69
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL198200
Szerokość [mm]: 106
Śr. flanszy [mm]: 142
Rozwiń więcej danych
356,88
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0412502602
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Szerokość [mm]: 41
Rozwiń więcej danych
205,87
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404R15052
Masa [g]: 3620
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Rozwiń więcej danych
341,92
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9400576K
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
215,40
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
215,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS201875
Ciężar [kg]: 3.9
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 142
Rozwiń więcej danych
370,59
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
370,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404R15061
Masa [g]: 3885
492,05
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 22.04
U ciebie: wt. 22.04
492,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV29SKV366
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica zewnętrzna [mm]: 143
Rozwiń więcej danych
255,15
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV29SKV442
Strona zabudowy: Z tyłu
124,41
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
124,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLTBM026
111,50
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 22.04
U ciebie: wt. 22.04
111,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR904490
Szerokość [mm]: 41
Średnica wewnętrzna [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
144,74
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: czw. 24.04
U ciebie: czw. 24.04
144,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412501203
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
Wymiar gwintu: Thread m12x1.25
359,48
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: czw. 24.04
U ciebie: czw. 24.04
359,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
DAYKWD1380
Szerokość [mm]: 70
Średnica 2 [mm]: 1
Rozwiń więcej danych
354,87
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
354,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX331236
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Średnica zewnętrzna [mm]: 147
Rozwiń więcej danych
199,03
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
199,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem BMW X1. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie BMW X1 jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta BMW X1 na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu BMW X1 do momentu usunięcia awarii.