69 produktów
Wybierz auto
0412702976
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Szerokość [mm]: 48
Rozwiń więcej danych
96,35
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
96,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0440713630840
Szerokość [mm]: 37
Średnica wewnętrzna [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
107,98
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
107,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040105538
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
66,90
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
66,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412702426
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Szerokość [mm]: 43
Rozwiń więcej danych
78,17
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
78,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404R15563
Moment dokręcenia [nm]: 175
Masa [g]: 505
74,51
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
74,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DAYKWD1094
Szerokość [mm]: 37
Średnica 2 [mm]: 1
Rozwiń więcej danych
56,14
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
56,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AIC55866
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 43
Rozwiń więcej danych
72,29
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
72,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADN18346
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
70,80
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
70,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0440713630270
Szerokość [mm]: 43
Średnica wewnętrzna [mm]: 25
Rozwiń więcej danych
131,67
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
131,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510330310
Strona zabudowy: Oś przednia
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
63,00
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
63,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042116146500001
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Wysokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
65,27
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
65,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM5600099
Szerokość [mm]: 43
Średnica wewnętrzna [mm]: 25
Rozwiń więcej danych
47,27
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
47,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM5600101
Szerokość [mm]: 48
Średnica wewnętrzna [mm]: 30
Rozwiń więcej danych
67,03
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
67,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499GK0869
Wysokość 1 [mm]: 37
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 52
Rozwiń więcej danych
49,92
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
49,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0411763938
Szerokość [mm]: 37
Średnica wewnętrzna [mm]: 25
Rozwiń więcej danych
53,82
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
53,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKBA6658
Szerokość [mm]: 43
Średnica wewnętrzna [mm]: 25
Rozwiń więcej danych
95,92
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
95,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412702312
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
60,01
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
60,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040124780
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
85,71
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
85,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FESDAC30620048
Strona zabudowy: Oś tylna
Ciężar [kg]: 0.715
Rozwiń więcej danych
103,26
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
103,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FESDAC25550043KIT
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.58
Rozwiń więcej danych
72,85
zł/szt.
Kraków: wt. 05.08
U ciebie: wt. 05.08
72,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem RENAULT CLIO IV. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie RENAULT CLIO IV jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta RENAULT CLIO IV na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu RENAULT CLIO IV do momentu usunięcia awarii.