67 produktów
Wybierz auto
040105538
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
59,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
59,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412702426
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Szerokość [mm]: 43
Rozwiń więcej danych
77,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
77,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404R15563
Moment dokręcenia [nm]: 175
Masa [g]: 505
74,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
74,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0440713630840
Szerokość [mm]: 37
Średnica wewnętrzna [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
103,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
103,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412702976
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Szerokość [mm]: 48
Rozwiń więcej danych
98,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
98,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRLLO03637
Szerokość [mm]: 37
Średnica wewnętrzna [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
50,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
50,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAVWBK6505
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
87,50
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
87,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042260905538
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
66,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
66,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FESDAC30620048KIT
Strona zabudowy: Oś tylna
Ciężar [kg]: 0.885
Rozwiń więcej danych
124,49
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
124,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS200004
Ciężar [kg]: 0.5
Wysokość 1 [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
60,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
60,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT22110
Strona zabudowy: Oś przednia
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
69,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
69,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADN18346
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
68,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
68,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0439W413428
Strona zabudowy: Oś tylna
Szerokość [mm]: 43
Rozwiń więcej danych
53,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
53,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIPN4701045
Szerokość [mm]: 37
Średnica wewnętrzna [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
92,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
92,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM5600098
Szerokość [mm]: 37
Średnica wewnętrzna [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
67,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
67,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM5600099
Szerokość [mm]: 43
Średnica wewnętrzna [mm]: 25
Rozwiń więcej danych
55,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
55,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM5600214
Szerokość [mm]: 48
Średnica wewnętrzna [mm]: 30
Rozwiń więcej danych
62,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
62,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404R155123
Masa [g]: 745
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
122,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
122,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN20L1056JPN
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Wysokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
38,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
38,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040124780
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 45
Rozwiń więcej danych
114,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
114,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem RENAULT CLIO IV. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie RENAULT CLIO IV jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta RENAULT CLIO IV na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu RENAULT CLIO IV do momentu usunięcia awarii.