Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
10 produktów
Wybierz auto
0369VKBA6998
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 148
314,71
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
314,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKBA6997
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 146
Rozwiń więcej danych
326,27
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
326,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
DAYKWD1343
Szerokość [mm]: 84
Średnica 2 [mm]: 1
Rozwiń więcej danych
195,35
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
195,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN20L1062JPN
Strona zabudowy: Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z piastą, ze zintegrowanym łożyskiem koła
171,36
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
171,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN20L1063JPN
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
159,54
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
159,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR903350
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 146
Rozwiń więcej danych
292,74
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
292,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510330716
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
135,22
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
135,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV29SKV238
Strona zabudowy: Z obu stron, z tyłu
Ciężar [kg]: 3.39
Rozwiń więcej danych
181,96
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
181,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR903518
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 148
169,32
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
169,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL197861
Szerokość [mm]: 95
Śr. flanszy [mm]: 148
Rozwiń więcej danych
182,46
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
182,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem RENAULT KOLEOS II. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie RENAULT KOLEOS II jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta RENAULT KOLEOS II na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu RENAULT KOLEOS II do momentu usunięcia awarii.