15 produktów
Wybierz auto
0412971753
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
289,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
289,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKBA6885
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 124
Rozwiń więcej danych
267,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
267,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV29SKV181
Strona zabudowy: Z obu stron, z przodu
Ciężar [kg]: 2.84
Rozwiń więcej danych
151,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
151,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB174806
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Szerokość [mm]: 75
Rozwiń więcej danych
292,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
292,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0412972312
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
296,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
296,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAVWBH8001
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
191,55
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
191,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV29SKV323
303,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
303,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL197746
Szerokość [mm]: 74.2
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
207,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
207,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPSB011
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z piastą, ze sworzniem mocującym koła
139,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
139,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADBP820035
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Szerokość [mm]: 75
Rozwiń więcej danych
302,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
302,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
METWM2236
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
388,91
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
388,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYKLTSB019
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z piastą
197,47
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
197,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0440713622190
273,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
273,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0412971751
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
226,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
226,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAM5500349
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 124
Rozwiń więcej danych
174,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
174,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem SUBARU XV. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie SUBARU XV jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta SUBARU XV na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu SUBARU XV do momentu usunięcia awarii.