21 produktów
Wybierz auto
040124414
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 82
Rozwiń więcej danych
112,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
112,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404R15732
Ilość otworów: 5
Moment dokręcenia [nm]: 50
Rozwiń więcej danych
158,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
158,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAG713611070
Szerokość [mm]: 76
Średnica zewnętrzna [mm]: 126.6
Rozwiń więcej danych
137,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
137,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKBA3569
Felga, ilość otworów: 5
Średnica zewnętrzna [mm]: 72
Rozwiń więcej danych
153,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
153,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL191587
Szerokość [mm]: 82.6
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
121,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
121,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX331284
Szerokość [mm]: 63
Średnica wewnętrzna [mm]: 27.5
Rozwiń więcej danych
99,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
99,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP9228080
100,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
100,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN10L9011JPN
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Szerokość [mm]: 82
Rozwiń więcej danych
120,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
120,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR901132
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 82
Rozwiń więcej danych
104,85
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
104,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OPM101028
Średnica zewnętrzna [mm]: 126.6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów, wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
114,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
114,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS201194
Felga, ilość otworów: 5
Ciężar [kg]: 1.75
Rozwiń więcej danych
216,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRLLO23569
Felga, ilość otworów: 5
Średnica zewnętrzna [mm]: 72
Rozwiń więcej danych
109,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
109,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DAYKWD1004
Szerokość [mm]: 75
Średnica 2 [mm]: 9999
Rozwiń więcej danych
121,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
121,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
281,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0440713610860
Szerokość [mm]: 84
Średnica piasty koła [mm]: 127
254,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
042232924414
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 82
Rozwiń więcej danych
163,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
163,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0411754307
Szerokość [mm]: 82.8
Średnica wewnętrzna [mm]: 30
Rozwiń więcej danych
116,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
116,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKBA7161
Felga, ilość otworów: 5
Szerokość [mm]: 63.1
Rozwiń więcej danych
242,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAG713611050
Szerokość [mm]: 63
Średnica wewnętrzna [mm]: 27.5
Rozwiń więcej danych
274,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9228080K
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
111,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 11.09
111,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem VW POLO VI. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie VW POLO VI jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta VW POLO VI na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu VW POLO VI do momentu usunięcia awarii.