9 produktów
Wybierz auto
141,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
141,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
185,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
185,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
218,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
218,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
METN1083
Felga, ilość otworów: 5
Wymiar gwintu: M12 x 1,25
Rozwiń więcej danych
127,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
127,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA90115
Ilość zębów: 25
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
70,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
70,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP9425028
Felga, ilość otworów: 5
Wymiar gwintu: M12×1.25
Rozwiń więcej danych
43,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
43,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
100,09
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
100,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
108,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
108,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042115146520003
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rodzaj mocowania: Mocowanie 4-punktowe
Rozwiń więcej danych
151,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
151,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie ALFA ROMEO 147 wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu ALFA ROMEO 147 nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu ALFA ROMEO 147 przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie ALFA ROMEO 147 nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.