8 produktów
Wybierz auto
04999425058
Felga, ilość otworów: 5
Wymiar gwintu: M12×1.25
Rozwiń więcej danych
52,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
52,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
METN3000
121,76
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
121,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
218,64
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
218,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
182,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
182,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA90114
Ilość zębów: 25
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
80,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
80,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP9425028
Felga, ilość otworów: 5
Wymiar gwintu: M12×1.25
Rozwiń więcej danych
43,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
43,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
118,27
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
118,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
117,14
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
117,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie ALFA ROMEO 156 wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu ALFA ROMEO 156 nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu ALFA ROMEO 156 przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie ALFA ROMEO 156 nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.