Powiadom mnie o dostępności

Piasta koła do AUDI A5 8T

13 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość zębów: 42, Strona zabudowy: Oś przednia, Wysokość [mm]: 71.8, Ciężar [kg]: 1.65, śre...
140,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 05501782Q5R

Piasta koła FEBEST 1782-Q5R

Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, Ciężar [kg]: 3.292, Ilość: 5
358,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Grubość [mm]: 72, Ciężar [kg]: 1.55, średnica wewnętrzna [mm]: 44, średnica zewnętrzna [mm]:...
175,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 04385500153

Piasta koła KAMOKA 5500153

Strona zabudowy: Oś przednia, Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 61, Średnica piasty 1 [mm]: 100
122,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś przednia, Ciężar [kg]: 1.55, średnica wewnętrzna [mm]: 44, średnica zewnę...
181,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Felga, ilość otworów: 5, Ilość na oś: 2, średnica otworu [mm]: 112
99,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 1.65, Wysokość 1 [mm]: 41, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:...
143,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 04211006500011

Piasta koła MEYLE 100 650 0011

Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, średnica wewnętrzna [mm...
202,86 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: TOP628322

TOPRAN 628 322

Grubość [mm]: 3, Kształt: Pierścień O, Materiał: FPM (fluor-kauczuk), średnica wewnętrzna [m...
11,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: SWA30945996

Piasta koła SWAG 30 94 5996

Grubość [mm]: 72, średnica wewnętrzna [mm]: 44, średnica zewnętrzna [mm]: 142, średnica otwor...
184,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYKLPAU009P

Piasta koła NTY KLP-AU-009P

104,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYKLPAU009K

Piasta koła NTY KLP-AU-009K

221,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: GSP9442001

Piasta koła GSP 9442001

Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: Oś przednia, Wymiar gwintu: M14×1.5, średnica zewnę...
93,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI

Piasta koła w samochodzie AUDI A5 8T – funkcja

Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie AUDI A5 8T wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.

Wymiana piasty w samochodzie AUDI A5 8T – kiedy?

Raporty serwisowe samochodu AUDI A5 8T nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu AUDI A5 8T przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.

Objawy zużycia piasty koła w samochodzie AUDI A5 8T

Zły stan piasty koła w samochodzie AUDI A5 8T nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.