Powiadom mnie o dostępności

Piasta koła do MERCEDES-BENZ SL R231

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: HAR459813

Piasta koła HART 459 813

Strona zabudowy: Oś tylna, Szerokość [mm]: 87.2, Ciężar [kg]: 1.87, Gwint wewnętrzny [mm]: M14...
77,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 04999427028

Piasta koła GSP 9427028

Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: Oś tylna, Wymiar gwintu: M14×1.5, średnica zewnętrz...
75,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ

Piasta koła w samochodzie MERCEDES-BENZ SL R231 – funkcja

Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie MERCEDES-BENZ SL R231 wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.

Wymiana piasty w samochodzie MERCEDES-BENZ SL R231 – kiedy?

Raporty serwisowe samochodu MERCEDES-BENZ SL R231 nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu MERCEDES-BENZ SL R231 przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.

Objawy zużycia piasty koła w samochodzie MERCEDES-BENZ SL R231

Zły stan piasty koła w samochodzie MERCEDES-BENZ SL R231 nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.