8 produktów
Wybierz auto
NTYKLPCT009P
Średnica piasty koła [mm]: 122
66,26
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
66,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA90038
Ilość zębów: 27
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
71,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
71,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042111147500018
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
194,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
194,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479722245
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
75,18
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
75,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04999427029
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
67,75
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
67,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
160,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
160,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042111146520001
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
79,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
79,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040119842
Strona zabudowy: Oś przednia
Szerokość [mm]: 69
Rozwiń więcej danych
91,56
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
91,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie PEUGEOT EXPERT I wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu PEUGEOT EXPERT I nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu PEUGEOT EXPERT I przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie PEUGEOT EXPERT I nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.