4 produkty
Wybierz auto
04216146100009
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Wysokość [mm]: 52
Rozwiń więcej danych
20,09
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
20,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN50Z0014JPN
Strona zabudowy: Z tyłu
31,97
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
31,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR445430
Strona zabudowy: Wewnątrz, oś przednia po obydwu stronach
Długość całkowita [mm]: 52
Rozwiń więcej danych
13,38
zł/szt.
Kraków: czw. 15.05
U ciebie: czw. 15.05
13,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TED00506712
Strona zabudowy: Z obu stron, z tyłu, oś tylna, w srodku
Wymagana ilość: 4
Rozwiń więcej danych
26,97
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
26,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Tuleje wahacza w samochodzie CHEVROLET SPARK Spark I są odpowiedzialne za tłumienie wstrząsów wywołanych nierównościami nawierzchni, przez co są poddawane znacznym obciążeniom w trakcie jazdy. Tuleje wahaczy umożliwiają prawidłowe działanie wahaczy oraz łączników. Z czasem skuteczność pracy tulei wahacza ulega obniżeniu – guma wewnątrz tulei twardnieje i ulega pękaniu i kruszeniu. Wówczas element nie jest w stanie spełniać swojej funkcji prawidłowo.
Zużycie tulei wahaczy jest wyczuwalne podczas jazdy na nierównej nawierzchni, gdy tuleje wykonują najcięższą pracę. Da się wówczas słyszeć wyraźne hałasy dobiegające z układu zawieszenia. Z czasem luz na tulei wahacza staje się coraz większy. W trakcie ruszania wyczuwalne są szarpnięcia nadwozia. Obniża się również stabilność jazdy.
Tuleje wahacza, zwane również silentblockami, są zazwyczaj w stanie wytrzymać dystans około 20-30 tys. km. Po wykonaniu takiego przebiegu, warto zwrócić szczególną uwagę na ich stan podczas kontroli technicznej. Wymiana tulei wahacza w pojazdach CHEVROLET SPARK Spark I powinna być wykonywana parami, po obydwu stronach tej samej osi, nawet jeżeli tylko jedna strona wykazuje widoczne oznaki zużycia.