49 produktów
Wybierz auto
Nr art: MONL10839
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSP516270
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042136146100010HD
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABS271160
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TRI850010874
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 042136146100009
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SID841628
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX723817
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAG829036110
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GSP516186
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX723642
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GSP516188
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MONL10840
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSP516272
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GSP516250
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FESNABJ10S
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 054600463960
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYECXTY006
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYZWTNS064
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: RTS01702312
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Tuleje wahacza w samochodzie RENAULT KOLEOS I są odpowiedzialne za tłumienie wstrząsów wywołanych nierównościami nawierzchni, przez co są poddawane znacznym obciążeniom w trakcie jazdy. Tuleje wahaczy umożliwiają prawidłowe działanie wahaczy oraz łączników. Z czasem skuteczność pracy tulei wahacza ulega obniżeniu – guma wewnątrz tulei twardnieje i ulega pękaniu i kruszeniu. Wówczas element nie jest w stanie spełniać swojej funkcji prawidłowo.
Zużycie tulei wahaczy jest wyczuwalne podczas jazdy na nierównej nawierzchni, gdy tuleje wykonują najcięższą pracę. Da się wówczas słyszeć wyraźne hałasy dobiegające z układu zawieszenia. Z czasem luz na tulei wahacza staje się coraz większy. W trakcie ruszania wyczuwalne są szarpnięcia nadwozia. Obniża się również stabilność jazdy.
Tuleje wahacza, zwane również silentblockami, są zazwyczaj w stanie wytrzymać dystans około 20-30 tys. km. Po wykonaniu takiego przebiegu, warto zwrócić szczególną uwagę na ich stan podczas kontroli technicznej. Wymiana tulei wahacza w pojazdach RENAULT KOLEOS I powinna być wykonywana parami, po obydwu stronach tej samej osi, nawet jeżeli tylko jedna strona wykazuje widoczne oznaki zużycia.